Перейти к контенту

u3shaders


utak3r

Рекомендуемые сообщения

(изменено)

utak3r

In Vanilla SHOC bumpmaps is not bad...but not excellent

Author of NS (Solyanka) don't have enough time to make bumpmaps by hands, so, bumpmaps are generated by some people...The ones bumps looks not bad, but some of them...Veryyyy bad.

 

Some months ago, i created a Fix for bumpmaps for Solyanka 26.04.09, but Latest Solyanka, 26.01, still bad-bumped.

If i will have enough time for this, i will rectreate all of bumpmaps in Solyanka with writing them in textures.ltx.

 

Your mod is balanced for beauty/speed, good job. Can you say me, is real to make a Depth Of Field effect in SHOC?

And don't forget the brighness/contrast, today it still unbalanced and looks not perfect.

Изменено пользователем ReapeR 666

New Level Changer 5.08: Раритеты

ReapeR build 3: Раритеты

 

Я на YouTube: Vincent Vega

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение

What about new versions of your mod?

 

Mod is cool, but there are a few bugs.

For example, glitches with shadows.

And there is no sun on the sky <_<

I've tested this mod with Restored Sun and i didn't see sun on the sky.

Flares from sun are, but sun is not.

 

And some others..

New Level Changer 5.08: Раритеты

ReapeR build 3: Раритеты

 

Я на YouTube: Vincent Vega

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение

Well, in this shaders problem with no sun on the sky (on R2) still.

So, i've solved this problem.

Open r2\effects_sun.s shader file.

You can find following strings:

  shader:begin("effects_sun","stub_default")
        : blend             (true, blend.zero, blend.one)

I don't know why this string has been changed since original CoP.

blend.zero means that sun never appears.

I've changed it to default:

  shader:begin("effects_sun","stub_default")
        : blend             (true, blend.srcalpha, blend.one)

blend.srcalpha means that sun blends on the sky according to alpha channel in the .dds file (e.g. fx\fx_sun).

 

So, i uploaded fixed version. I've named it "UnderTak3r Shaders 2.2 Unofficial".

Get it here: http://narod.ru/disk/25498386000/u3shaders_2.2_unoff.7z.html

Authors are utak3r & GSC as were.

[spoiler=

Русская версия
]Хм, даже в этой версии шейдеров проблема с отсутствием солнца на небе при динамическом освещении осталась.

Ну я как бы ее решил :)

Откройте файл шейдеров r2\effects_sun.s

Найдите следующие строчки:

  shader:begin("effects_sun","stub_default")
        : blend             (true, blend.zero, blend.one)

Не знаю зачем, но эта строка была изменена по сравнению с оригинальными шейдерами ЗП.

blend.zero означает, что солнце на небе не появляется.

Я исправил строку на стандартную:

  shader:begin("effects_sun","stub_default")
        : blend             (true, blend.srcalpha, blend.one)

blend.srcalpha значит что солнце рисуется на небе согласно альфа-каналу в .dds файле (например, fx\fx_sun)

 

Я решил залить пофиксенную версию. Назвал ее просто "UnderTak3r Shaders 2.2 Unofficial".

Забирайте здесь: http://narod.ru/disk/25498386000/u3shaders_2.2_unoff.7z.html

Авторы по-прежнему GSC и utak3r, я практически не причем ;)

 

New Level Changer 5.08: Раритеты

ReapeR build 3: Раритеты

 

Я на YouTube: Vincent Vega

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение

Ну насчет такого мутного и неяркого неба и кое-каких глюков освещения скажу вам так: шейдеры из ЗП, а в ЗП совсем по-другому настроена погода. Так что вот такие пересветы, недосветы и прочее буду, и не только на стандартной погоде ТЧ, но и на модах, да даже на Панорамике.

Я думаю, что скоро возьмусь и сделаю погоду вместе с этими шейдерами, т.к. тогда им будет настоящее применение и графика все-таки тут классная :)

New Level Changer 5.08: Раритеты

ReapeR build 3: Раритеты

 

Я на YouTube: Vincent Vega

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

AMK-Team.ru

×
×
  • Создать...